Kapitel 9- Dear father, please like him

 
 
 
Tidigare i kapitel 8- Justin log igen och körde in på drive in på mc donalds, vi fick stanna i en ganska lång kö, han böjde sig fram och kysste mig. Han läppar mot mina, det var så det skulle vara.

 

”mamma, han var otrogen!!” jag blev bara mera irriterad, jag hade inte hört något av henne på länge och nu ringer hon och jag berättar om Kevin och hon ställer sig på hans sida. 

”ja, men man måste få flera chanser Isa” Jag suckade ljudligt.

”nej, inte Kevin, han är en skit och jag kommer inte ge honom flera chanser, han har sabbat det. Vi ses i morgon hej då.” jag slängde på luren och la mig på sängen. I morgon skulle jag åka och det var det jag helst av allt inte ville göra. Justin skulle komma förbi en stund nu och sen skulle han behöva åka igen, prata med Scooter och fixa massor. Jag ville inte lämna honom. Vi skulle inte kunna åka tillsammans hem eftersom han var Justin Bieber och han hade en konsert någon annan stans. Jag borrade ner huvudet i kudden och ville helst bara stanna här tills någon kom med en bra nyhet. Jag kände en han på min axel och jag tittade upp, pappa såg också ledsen ut. 

”jag kommer sakna dig gumman, kom snart tillbaka”  han kunde inte möta min blick för jag såg att han var ledsen. 

”jag kommer sakna dig och alla här” han tittade upp på mig och jag skymtade ett leende. 

”Kul att du har träffat vänner här, då har du en anledning att komma hit” han flinade lite och jag kunde inte motstå att le. 

”ja, River är en jätte fin tjej och killarna är också bra vänner, dom är inte som alla i L.A” det for en smärta genom kroppen när jag tänkte på River som jag skulle vara tvungen att ta farväl av idag. 

”du har aldrig vart en L.A-tjej precis” han boxade till mig på axeln samtidigt som det ringde på dörren, pappa gick för att öppna men jag sprang före honom. 

 

Jag slog upp dörren och där stod han, Justin. I mjukis byxor och ett linne, håret på ända och ett flin på läpparna, jag hoppade upp i hans famn och kramade honom hårt. Vi stod så länge men efter ett tag hördes en harkling, det var pappa som stod i hallen och iaktog oss. 

”oj, pappa det här är Justin och Justin det här är min pappa” pappa log och sträckte fram handen.

”trevligt, trevligt” Justin skakade handen och log ett bländande leende.

”detsamma, trevligt mr. Warmon” 

 

 

Jag öppnade min rumsdörr åt Justin och han klev in.

”synd att jag ska dra ikväll, annars skulle jag spendera mera tid i detta rum, riktigt fint” jag skrattade åt hans dåliga skämt, rummet var hemskt eftersom det var ett gästrum. 

Han gick fram mot mig och kysste mig på läpparna, jag skrattade fortfarande så han kysste mestadels mina tänder, de fick mig att skratta ännu mera. Justin avslutade kyssen och tittade på mig med ett flin.

”så rolig var jag inte” han försökte se allvarlig ut men lyckades inte så värst bra med det. 

”det var du.” sa jag övertygande och kysste honom på läpparna. Han sökte hungrigt efter mera med läpparna, men jag fick med all min kraft avsluta kyssen, han kollade på mig med besvikna ögon. Jag ville så gärna fortsätta men jag visste att det inte gick när nästan alla var hemma här. 

”vi är bara vänner, Justin” sa jag och pekade mot dörren. Han fattade att jag menade pappa och satte sig på sängen. 

”Kul.” jag suckade.

”Justin, vad skulle folk säga? vi måste vänta med att berätta om vårat förhållande.”

han nickade långsamt,

”MEN, det är din pappa och han har all rätt att få veta nu”

jag skakade på huvudet. 

”det vill du bara för att du vill göra såhär” sa jag och kysste honom löst på läpparna, han drog ner mig i sängen och vi kysstes mer intensivt. Han kysste mig längs halsen, våra and hämtningar blev mera ansträngda. Jag skulle precis sätta stop för vad som skulle hända men hörde en lite röst.

”Pappa, unjaj om ni vill ha fika” Isac stod glatt vid säng kanten och log ett busigt leende. Jag satte mig rakt upp och kände en rodnad stiga i ansiktet. 

”Visst, vi kommer snart” sa Justin helt lugnt och log mot Isac. 

Isac nickade och sprang iväg, jag lutade huvudet mot Justins axel och suckade. 

”det där med hemligt förhållande, vi måste verkligen tänka på att låsa dörren.” sa jag mot hans axel. 

 

Vi satt och fikade och Jossie babblade på om vad hon brukade göra om dagarna, Justin var så tålmodig som satt och lyssnade och svarade på hennes frågor och ställde egna.  

”men va! har du, du ljuger!” Skrattade Justin när Jossie berättade om när hon hoppade studs matta. Jossies ansiktsuttryck var obeskrivligt, hon var så lycklig. 

”jooooo! de saaant, jag hoppadee såhäjjjjj höjt” Jossie ställde sig upp i barnstolen och visade med armen. Justin skrattade men när hon vinglade till lyfte han snabbt ur henne ur stolen och ner i hans knä. 

”ta’t lugnt höjdhopparn” sa Justin till henne när han satte tillbaka henne i stolen. 

”så, Justin är du i Kanada ofta?” frågade pappa och jag förstod att utfrågningen var på gång. Självklart var pappa över beskyddande och det var ren tur att han inte hade träffat kevin. 

”jo, när jag är ledig brukar jag kunna åka hit. Jag får luckor ibland och tja.. jag vill träffa min familj” sa han och ryckte på axlarna. 

”så du kommer alltså till Isa ganska ofta?” frågade pappa och jag ville försvinna genom golvet, Justin verkade däremot helt lugn och tittade nu på mig.

”jag åker över hela världen om det skulle vara så, fast jag bara har ett dygn ledigt” han grep tag om min hand under bordet och jag ville bara gråta, varför hade jag träffat den mest underbara killen i världen, jag var inte hälften så bar som han. Papap verkade också ganska nöjd över svaret och rycket på axlarna. 

”nåja, du är en bra grabb Justin.” en sten lättade från mitt bröst, pappa hade godkänt honom.


Vad tycker ni om novellen så här långt? :) 


Alla fina kommentarer!
Postat av: Olivia

Väldigt bra!

2012-12-11 @ 19:13:36
URL: http://oliviasamuelsson.blogg.se

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0