kapitel 8.

 





Jag var inte beredd på att vakna så tidigt men när jag kollade på den stora vägg klockan visade den sju. Vi hade slocknat vid tre i natt och jag tittade nu på ett stökigt vardagsrum med Ryan liggandes på golvet och snarka ljudligt och Justin sittandes i en fåtölj med slutna ögon, Chaz och River syntes inte till. Jag förstod ganska snabbt vart dom kunde vara. Vi hade inte vart fulla eller något men vi alla hade långsamt bara somnat. Vi var så mätta efter allt godis att ingen orkade åka hem. Det hade vart en suverän kväll/natt med sjukt många skratt, men det bästa var jag och Justin. Vi hade bestämt oss för att vara ett smyg-par så länge vi behövde det. Jag log för mig själv. 

”inte alla som har sådan tur att få vakna och se det där leendet” 

jag slog upp blicken och mötte Justins blick. Han hade ingen tröja på överkroppen och jag fick nästan bita mig i läppen för att inte skrika, han var så snygg. Han reste sig upp och ställde sig vid mig och sträckte ut sin hand mot min, jag tog den och han drog upp mig. Jag stod nära honom och kände hans lukt, jag tittade upp på honom och log. Han kysste mig på pannan.

”ska vi gå en sväng?” frågade han och tittade mot dörren, jag tyckte det lät som en bra idé, ”ja, men först ska herr Bieber sätta på sig en tröja, för det kan verka mycket stötande om världens största popstjärna går ut utan tröja med en jämn gammal tjej.” sa jag med ett retsamt flin på läpparna, 

”som om du inte gillar mig utan tröja?” svarade han med en retsam ton i rösten, 

”inte så här tidigt i vårat förhållande” skämtade jag. 

 

 

 

Vi gick genom en park och satte oss på en bänk som var lite undan gömd, det var kallare idag så jag hade en stickad tröja på mig, jag hade en snabb håruppsättning och ett par mjukisar, jag hade haft med mig allt till River om det skulle bli kallare på kvällen och vi skulle ha druckit något och jag skulle vart tvungen att gå hem. Men tur för mig hade vi varken druckit eller åkt hem. I L.A drack man varje helg, jag hade tyckt det var kul till en början men, jag var inte som andra tjejer i min ålder. 

”så, vad tycker du om allt efter en natt med sömn, fortfarande lite smått kär i killen med håret?” jag skrattade men märkte att Justin var allvarlig, 

”tja.. det finns saker, som du måste veta” sa jag långsamt, 

”okej, fortsätt” sa han och jag märkte tydligt att han blev lite nervös, det gjorde mig nervös och min röst räckte nästan inte till. Jag drog ett djupt andetag och började 

”Jag hade en pojkvän när jag kom hit, jag var kanske inte hundra procent kär i honom. Men jag gillade honom. Jag litade på honom men han var otrogen mot mig, han sa det över telefon som om det inte var någonting och sen skrek jag till honom att jag gjorde slut och då svor han åt mig och kallade mig massor av saker. Jag kände mig liksom aldrig ledsen över det men det kändes ju en del. Sen kom du, vi träffades hela den här veckan och jag gillade dig på en gång. Jag har aldrig känt så för någon, men anledningen till att jag vill ta det lugnt är just för att jag har precis avslutat med en annan, men jag är inte tjejen med massor av killar. Men jag fattar om du inte vill vara ihop med mig nu. Men det är inte rättvist att jag ska ljuga för dig. Det funkar inte så, jag funkar inte så.” jag avslutade meningen och var beredd på det värsta, Justin suckade 

”så, du är säker på att ni har gjort slut?” jag nickade 

”och du gillar mig?” jag nickade igen, jag hittade inte rösten. Justin reste sig långsamt upp, ”jag vill ju inte, jag vet inte, men jag gillar dig. Men jag vet inte, är du säker?” jag visste inte vad han menade, 

”på vad?” sa jag lågt, det kändes helt plötsligt som om jag var skurken i allt. 

”jag är säker på dig, och detta är en sak som kanske kommer få dig att må dåligt. Jag vill inte skada dig Isa, jag vll bara att du ska må bra” sa han och jag kände en sten lätta från mitt bröst, han brydde sig inte om att jag halvt varit otrogen utan bara att jag skulle må bra. ”tack” var allt jag fick fram mellan mina snyftningar, Justin kramade mig länge och hårt. ”tack själv, för att du är en sådan cool tjej, för att du vill bara kasta dig in i ett liv med mig” Han släppte mig och kysste mig mjukt på läpparna. 

 

Justin’s perspektiv:

 

Hennes läppar var som gjorda för mina, jag ville aldrig släppa henne, samtidigt som jag visste att jag inte borde göra så här, om jag inte hade vart så egoistisk hade jag sprungit nu. För att vara Justin Biebers tjej var inte lätt, det skulle inte bli lätt för henne, så egentligen borde jag inte göra så här. Jag borde inte skapa känslor och band med en tjej som är värd en kille som inte reste hela tiden. Men när jag hade mina läppar mot hennes var allt helt rätt. Men Scooter skulle ge mig så mycket skit för det här. Men att bli kär var något nytt för mig, jag hade aldrig känt så här för någon. Hon släppte mig efter en lång och helt underbar kyss. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, hon tittade in i mina ögon med sina fina ögon. 

”ska vi sitta här hela dagen?” sa hon efter ett tag, ”inte för att jag har så mycket emot det men..”  

jag ryckte på axlarna och log, 

”vi har två dagar kvar här, för sen åker vi, vi borde gå tillbaka och väcka dom andra” sa hon och jag försökte dölja min besvikelse, egentligen ville jag sitta här hela dagen. Men ville samtidigt inte att några paparazzis skulle komma och upptäcka mig med en tjej. Vi gick med ganska rask takt tillbaka till River utan att säga så mycket, jag höll hennes hand för att jag var rädd att hon skulle försvinna ifrån mig. När vi kom in så var det ända man hörde höga snarkningar. Isadora suckade och gick in i vardagsrummet och skulle precis väcka Ryan när hon stannade till, jag såg inte varför men hon drog efter andan. Jag gick mot henne men hejdade mig när hon började prata 

”åh, hej fru Brandow, ursäkta mig, jag skulle bara hämta mina saker.” 

Jag gick tillbaka till hallen när jag hörde att Rivers mamma var hemma. Detta var redan sjukt pinsamt och om vi stack nu skulle vi slippa vara med när dom andra vaknade, något jag inte ville uppleva. 

”du måste vara Isadora Warmon? jag har hört mycket, trevligt att träffas, vi ses någon annan gång” 

Jag drog efter andan när Isa kom in i hallen med en rodnad över hela ansiktet. Hon pekade mot dörren och vi stack ut. Vi hoppade in i min bil och när vi hade okmmit ut från huset så brast hon i skratt. Jag instämde i hennes skratt.

”okej, det där var pinsamt!” skrattade hon.

”ja, tror du hon såg mig?” svarade jag.

”nej, men det var så pinsamt att hon stod där och såg jätte sträng ut, så ligger Ryan i soffan och snarkar!” Hon gömde ansiktet i händerna och det pirrade i magen när jag tittade på henne. Om hennes skratt inte dödade så vad gjorde det då? det var så underbart. 

 

Isadoras perspektiv:

Han iaktog mig när jag skrattade, jag visste inte vad hans blick sa, om den var dålig eller bra. Jag kunde inte veta det. men jag ville så himla gärna att han skulle gilla mig som jag gillar honom. 

”så, vart åker vi nu? jag är jätte hungrig” sa han och jag kände hur min mage knöt sig, jag var också hungrig.

”mc donalds?” undrade jag och hoppades att han skulle instämma, det var vad jag var sugen på nu. 

”jaaaa, åh vad gott” sa han när han hade hört mitt förslag. 

 

Justin höjde på radion och som om det var en slump var det boyfriend som spelades, han log ett snett leende. 

(Spela medans ni läser nedan.)

”shit vilken bra låt! vem är det som har gjort den här?” utbrast han med ett busigt leende som lekte på läpparna.

”äsch, den är inte så speciell” sa jag kaxigt som ett drag i spelet.

”hm” hans mun blev ett streck och jag skulle så himla gärna vilja ha ett kort på honom så. Men min mobil var ju sjukt dålig att ta kort med så för att kunna spela Justin ett spratt måste jag låna hans mobil och knäppa ett kort. 

”Justin får jag låna din mobil och kolla en sak bara?” frågade jag och han, utan att titta på mig, tog upp den ur fickan och gav mig den, fortfarande med den minen. Han hade tjurat ihop helt över min kommentar om låten. Jag låste upp mobilen och gick in på instagram appen, jag knäppte ett kort på honom i profil och skrev ”look what I get angry if someone fool me! lol, I love boyfriend, best song/I” 

När jag delade bilden så bara på några sekunder ramlade det in massor med kommentarer och likes. Folk skrev lol och massor med i love you, jag skrattade och gav Justin telefonen igen.

”jag skojade, boyfriend är jätte bra, lyssna bara på den, jag älskar den” 

Justin log igen och körde in på drive in på mc donalds, vi fick stanna i en ganska lång kö, han böjde sig fram och kysste mig. Han läppar mot mina, det var så det skulle vara.


Alla fina kommentarer!
Postat av: Matilda

Yeeeeeeiiii vaa braaa! Meer meer meer sånna här bra!!! kraaaaaaaaaaaaam

Svar: Tack, tack, tack, tack!! :) Kommer mera inom kort!
Try To Live Without You.

2012-12-06 @ 21:33:03
Postat av: Moa

Jätte bra!! Älskar din novell!!! <3
Besök gärna min novell om justin! Det skulle betyda mycket!

2012-12-09 @ 13:26:55
URL: http://jujustory.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

sv: tack så mkt :D

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-12-10 @ 13:22:00
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: My

Snääälllaaa skriv mer :) :*

2012-12-10 @ 19:22:01
URL: http://www.juustiiinbieber.bloggplatsen.se

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0