kapitel 7.

 

Jag skrattade så mycket att det värkte i magen, Ryan och Justin stod mitt på golvet och dansade. Justin gjorde så klart till sig för att se dålig ut men Ryan visste jag inte riktigt. 

Chaz och River var faktiskt med och skrattade även fast mycket av fokus låg på att inte hångla sönder varandra. För man såg vad dom egentligen ville göra. Jag i alla fall hade fått en paus i skrattanfallet och satt nu i soffan och svettades. ”Iz, ska vi gå ut en sväng, jag svettas” jag blev glad av att det var Justin som frågade mig och så klart kunde jag inte tacka nej till det ”visst, svettas också” Han log och drog upp mig ur soffan, jag stannade till vid Chaz och River blängde menande mot River sen kollade med en till emnande blick mot Ryan, hon fattade att hon inte kunde sitta i famnen på Chaz hela kvällen och klev sig faktiskt upp, men hur länge hon skulle vara i den ställningen visste man aldrig. Men ärligt, jag skulle gå ut med bara Justin, jag brydde mig inte. 

 

Vi hade inga jackor för att båda svettades och det var hyfsat varmt ute, våren började till och med i Kanada över gå till sommar. Vi gick på en öde gata så att inget galet fan skulle hitta oss antar jag. Till en början gick vi tysta men det var Justin som var först med att ha något att säga, ”så vad är det i mellan oss?” jag blev inte förvånad över hans fråga, bara att jag inte hade svaret på den, så jag svarade inte, han tog ett djupt andetag när han märkte att jag inte kunde svara ”Iz, jag vet att du tycker det går för fort. Men jag gillar dig och jag har aldrig vart säker på en tjej som jag är på dig. Isadora jag gillar dig och jag respekterar om du inte gillar mig lika mycket men...” han avslutade den nervösa meningen med att dra in luft i lungorna. Jag tog in ord efter ord och kanske efter tjugo sekunder hade jag förstått vad han hade sagt till mig, jag kunde inte fatta. ”Justin, jag känner inte dig...” han avbröt, ”men vi kan ju lära känna varandra” jag suckade, jag hatar att bli avbruten. ”Låt mig prata klart. Justin jag kände dig knappt, kanske jag ska säga istället, för det känns nu som om jag har fått sett i alla fall några sidor hos dig. Jag gillar dom alla, och jag är och känner  mig redo att möta alla dina sidor. För jag vet att det går snabbt, men titta på Chaz och River, dom blev ihop efter bara någon vecka och älskar varandra jätte mycket. För jag tror på kärlek vid första ögonkastet” Justin hade stannat upp och nu stod vi bara framför varandra och nu var det hans tur att ta in orden jag hade sagt, jag tittade frågande på honom, han tittade på mig och skrattade ett litet skratt och hans ögon glittrade, han böjde sig långsamt fram och mötte mina läppar med sina, när jag kände dom mot mina var det som att sväva. Jag ville aldrig släppa honom, han startade kyssen och fick även avsluta den. Just i det ögonblicket var allt perfekt. Justin tittade länge in i mina ögon, med ett brett leende kramade han mig ”Det där var sjukt, det kändes som att sväva” viskade han i mitt öra, precis som när han lite innan idag hade kysst mig på kinden hade en del skrikit till mig att jag borde springa, men en del viskade att allt var perfekt. Jag nickade långsamt och tog ett stadigt grepp om hans hand. Vi gick långsamt tillbaka mot Rivers hus. 

 

Precis när vi skulle kliva in så hejdade Justin mig tittade rakt in i mina ögon och sa ”så vad är det i mellan oss nu då?” den här gången kunde jag svaret utan tvekan, ”jag kommer sakna min pojkvän när jag åker hem..” jag log ett snett leende och Justin skrockade, ”men Justin, jag vet att du är typ världens största artist och jag är nog inte redo för allt det ännu..” han nickade långsamt, ”jag vet. Vi tar allt i din takt Iz” jag log ett tacksamt leende. 

 

 

Justin öppnade dörren och Ryan, Chaz och River stod tryckta mot dörren och flög ut, dom hade stått med öronen tryckta mot dörren och försökt höra det vi sagt. Justin och jag stod nu med dom alla tre skrattande framför oss. Justin dök på en gång ner och började slå på alla tre men jag stod bara kvar lutad mot en vägg, jag var sjukt lycklig just nu men jag hade så mycket att tänka på. 

 

Klockan hade hunnit bli elva nu, men vi satt och kollade på någon skräckfilm som vi precis hade satt på men jag låg redan i Justins knä och kunde knappt titta, Chaz och Ryan skrattade högt åt mig och River, River låg i Chaz knä och nästan skakade. ”Vi an inte titta på det här Chazzy!” sa hon med ynklig röst, han skrattade bara högre. Men sen kramade han om henne hårt och kysste hennes huvud.  Filmen rullade men av allt blundande gick River och jag upp på hennes rum. Vi behövde verkligen prata. 

”Iz, vad pratade ni om? säg allt. NU!” Hon satte sig på sängen med ett brett leende. 

Jag förklarade vårt prat ute på vägen. River log ännu större när jag hade berättat klart. 

”Grattis Iz!!!” pep hon och kramade mig, ”känns det bra då?” jag suckade, ”ja... asså lite nytt och så, men jag vet inte helt säkert. För allt med Kevin och så... men jag har inte ens berättat om det för Justin, vad ska jag göra Riv?” hon log ett snett leende, ”men med det han sa, att ni skulle ta det i din takt. Det känns ju lovande, och Iz, som han tittar på dig!” Typiskt River att få allt att låta lätt. Men jag vart inte helt övertygad men log ändå och nickade att vi skulle gå ner igen. 

Jag satte mig bredvid Justin och han la en arm om mig, jag lutade mitt huvud mot hans bröst och han viskade i mitt öra ”jag saknade dig, vad gjorde ni?” jag log åt hans ord och sträckte mig upp för att kunna viska i hans öra ”jag saknade dig, Riv var bara lite nyfiken” han skrockade lågt och vi fortsatte titta på filmen. 

 

Efter kanske två timmar reste sig Ryan upp och hade ett typiskt Ryan-flin på läpparna, Chaz reste sig också upp när han fattade vad som var på gång och helt plötsligt ställde sig även Justin upp, jag och River kollade på varandra och River verkade lika förvirrad som jag. Killarna sprang iväg som om dom var fem år. River satte sig bredvid mig i soffan och skrattade ”vad tror du att dom ska göra?” jag skakade på huvudet och försökte spänna öronen, när dom helt plötsligt slog upp dörren och kom in med en bricka, på brickan låg det massor, jag menar verkligen massor med godis. River öppnade munnen långsamt ”vad i... varför...” sedan satt alla tre killarna ner klämda bredvid oss och log som små skol- pojkar. ”vad är det här?” frågade jag och rynkade pannan när jag såg allt som låg på brickan, ”jo, vi har ju märkt att ni två är lite... tjejiga” jag och River öppnade munnen på samma gång och började protestera, men Chaz satte fingret mot munnen, ”ni har en sista chans att bevisa att ni faktiskt inte är helt blåsta tjejer som tja...” han log ett retsamt leende och jag blev så irriterad på det, fast på ett roligt sätt. ”visst, vi ska alltså kunna äta mera godis än ni?” Alla killarna nickade samtidigt och helt plötsligt kom min vinnarskalle in, jag skulle må illa, det visste jag. Men det skulle vara så värt det. ”deal, vi kommer sååå vinna är era små spinkiga magar där” sa jag med en menande blick mot Justin, han skrattade högt och pekade mot min mage. Jag skakade på huvudet och tittade retsamt på honom. Jag ställde mig upp, ”jag ska bara gå på toa innan vi börjar” jag tittade fortfarande på Justin och han kom efter mig när jag hade kommit runt ena väggen. Han puttade mig lätt mot väggen och ställde sig framför mig. Han kysste mig mjukt på läpparna och jag kände en känsla av att sväva igen. När han släppte mig log han, ”ville bara kolla om det fortfarande funkade” jag såg frågande på honom, ”det var lika underbart nu också” sa han som svar på sin egen fråga. ”bättre den här gången” sa jag och log.


Hoppas ite ni tycker det går för fort, i denna novell tänker jag inte göra värsta grejen om hur domblir ihop. Bara massor med annat spännande som händer madans dom är det! :D KOMMENTERA!


Alla fina kommentarer!
Postat av: Olivia

(Y) väldigt bra kapitel!!

2012-12-04 @ 16:19:37
URL: http://oliviasamuelsson.blogg.se
Postat av: My

Gillar verkligen dina kapitel , du är begåvad faktiskt önskar bara att det kunde komma fler lite oftare , eftersom jag själv älskar läsa såna som är intressant och inte överdriven , hoppas di känner dig stolt för denna är grymt bra :D

2012-12-05 @ 00:30:57
URL: http://www.juustiiinbieber.bloggplatsen.se

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0