kapitel 13-damn.

Justins perspektiv:

”jag kommer nu Isa, du kan gå ut på uppfarten så hämtar jag upp dig” sa jag och lade på luren, jag svängde precis in på uppfarten och hon stod redan där. Hon öppnade dörren och satte sig bredvid mig.

”hej, hur är det?” sa hon och böjde sig fram och kysste mig på kinden.

”bara bra, hur mår du?” sa jag och körde iväg mot mitt hus.

”jo helt okej,  Karim kom hem nu. Full och han går säkert på droger eller något. Han bryr sig inte om någon Justin” sa hon och suckade djupt.

”vad är det som har fått honom att bli sån? har han alltid vart så?” frågade jag.

”njaa, alltså när hans bästa kompis dog i en lägenhetsbrand så gick väll allt utför för honom. Han slutade liksom bry sig och då gjorde även hans flickvän slut med honom så han har inte haft det lätt.” 

”ojj, han begraver alltså sorgen i droger?” jag visste inte varför jag frågade ut henne om det här och bestämde mig för att byta ämne, när Isa bara nickade så sökte jag desperat efter något annat att prata om.

”Hur gik mötet?” Istället var det isa som lyckades bryta ien och hitta något att säga efter den stela stämningen.

”bra, funderar  på att skriva lite nya låtar och så.” sa jag och ryckte på axlarna.

”kul.” svarade hon och i samma stund parkerade jag på min egen uppfart där jag var alldeles för sällan på grund av att jag reste så mycket.

Isa klev ur bilen och jag gjorde samma sak. 

”så här bor du? wow, det är stort.” sa hon och tog tag i min hand. 

”visst, det är lite opersonligt kan jag tycka ibland, mitt riktiga hem känns fortarande som om det är i Canada.” sa jag och log för mig själv.

”på tal om Canada, jag pratade med min äldsta lilla syster, hon är lite av ett jätte stort fan av dig. Jag lovade sist vi var där att hon skulle få träffa dig men det vart ju aldrig så.. jag tänkte, skulle du kunna ringa henne eller något sen?” jag skrattade.

”så klart!” sa jag och låste upp dörren. 

vi klev in och Isadora stannade precis innanför dörren. Hon tittade sig omkring, gick några steg in i huset och log stort. Jag gick fram till henne och lade armarna om henne bakifrån. 

”här bor du, själv?” sa hon och tittade på mig.

”tja, snart kanske du bor här med mig men just nu är det bara mitt.” sa jag och kysste henne på kinden. Hon vände sig och så att mina händer vilade mit hennes höfter, hon tittade på mig med fundersamma ögon. ”så, ska jag sa det där som en inbjudan till ditt hem?” sa hon och skrattade. 

 

Jag svarade inte utan kysste henne på näsan och gick sedan ut till bilen och hämtade mina väskor jag behövde packa upp.

”ey, varför hänger Bieber med min syrra!?” hörde jag en kille skrika. Jag tittade upp och såg en kille som var ganska stor komma emot mig. Bakom honom kom två killar till.

”sa ju det, din syrra är en hora” sa en av killarna bakom honom. Alla tre killarna började skratta. Jag tittade på dom och förstod genast att det var Kevin som stod där bak och nyss hade sagt att min tjej var en hora, det förklarade vem den första killen var, Karim.

”visste ni att jag slog henne här om dagen, Karim, jag slog din syster. Hon... var inte så bra i sängen som jag trodde om man säger så.” Kevin var alltså en av dom stor käftade typerna. 

”grabbar, gå hem.” sa jag och vände mig om och gick mot huset.

”du ska du inte göra mera än så? hallååååå, vem tror du att du är Bieber?” 

Jag vände mig om och såg att den sista killen hade börjat gå hem redan, bra. Jag tittade på Kevin som hade kommit närmare mig.

”jag upprepar, vem fan tror du att du är, försöker du spela hjälte med tjejen eller? hon gör slut snart, hon är en riktig...”  jag avbröt honom med att putta honom i bröstet. Där drog jag en gräns. 

 

Iadoras perspektiv:

Allt jag hörde var skrik och det räckte för att jag skulle springa ut genom dörren och se Justin slå till min bror på munnen med knuten näve. Jag visste först inte vad jag skulle göra men det slog mig snabbt att det faktiskt var min bror. 

”JUSTIN SLUTA!” skrek jag och började springa mot dom tre killarna. Det var då jag såg Kevin, han låg ner på marken och stönade, det var blodigt på marken och när Justin vände sig mot mig blödde han, det gick inte att se vart det kom ifrån för det var blod smetat i hela hans ansikte nästan. Han tittade på mig och jag kände hur allt rann av mig. Jag ville spy, jag ville aldrig mera se honom. Karim låg nu på marken han med och gnydde ynkligt. 

”vad har du gjort?” viskade jag och tittade på honom men jag kunde knappt möta hans blick. 

”Isa.. dom snackade..” jag skakade på huvudet. 

”så då slår du ner dom båda, Justin det här är inte okej, det där är min bror!” sa jag och satte mig ner bredvid Karim och smekte honom över huvudet. Han tittade upp på mig med röd spruckna  ögon. Jag skakade på huvudet igen, och förstod att han var full.

”res dig upp och gå hem Karim, nu. Visa inte mamma hon kommer få spel. ta med Kevin och stick.” sa jag och Karim reste sig upp på skakiga ben, drog med sig Kevin och gick iväg.

Dom försvann bort och in i en bil längre bort, jag vände mig om mot Justin men tittade inte på honom. Jag gick snabbt in i huset och hämtade min väska och gick sedan ut igen. 

”Isa, jag menade inte att..” sa han och jag ställde mig framför honom. 

”jag vet, jag vet att dom är kaxiga, men Justin för en gångs skull trodde jag att jag hade hittat någon som var mogen nog att inte slå tillbaka.” jag vände mig om och började gå ut mot vägen för att ropa hit en taxi.

”Isadora, gå inte, snälla. Jag vill förklara.”  sa han långsamt och jag hörde paniken i hans röst. En taxi stannade och jag hoppade in, jag tittade på Justin hela vägen innan han försvann ur sikte. Jag skakade på huvudet och suckade, jag trodde jag hade hittat hem, jag trodde verkligen det. 


Alla fina kommentarer!
Postat av: birgitta

jääääääätte bra <3 <3 mera mera mera <3 <3 <3

2012-12-31 @ 00:43:35
Postat av: Anonym

As bra!!

2013-01-01 @ 19:38:46
Postat av: Anonym

Det tog väääldiigt långt tid för dig att skriva den här kapitlet:( Jag önskar att du kunde skriva mer och oftare:)) .. Asa bra, längtar till nästa kapitel:D

2013-01-03 @ 19:27:00
Postat av: Anonym

Mer? :)

2013-01-03 @ 19:33:50
Postat av: My

Ursäkta om jag e jobbig du vill inte lägga upp fler älskar din Novell :*

2013-01-05 @ 23:06:58
URL: http://www.juustiiinbieber.bloggplatsen.se
Postat av: julia sohlen

så himla bra !!! du är så gryyym. fast nu är det en grej jag ber om jag vill att dom ska bli sams, såååå himla braaaa kapitel!<333333333

2013-01-06 @ 19:28:10
URL: http://juliaasohlen.devote.se
Postat av: Belieber !

Du har inte skrivit på jätte länge , snälla säg inte att du har slutat!! FORTSÄTT för du är jätte bra! xD

2013-01-08 @ 20:24:34

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0