kapitel 12-but you might prefer to discuss our romance scenes with my mother?

 

 

 Tidigare-”så, NU är du i alla fall lite snyggare än förut. DU borde nog operera dig så att ditt gris ansikte inte behöver synas lika tydligt. Du ska nog sticka till din äckliga bög kille, eftersom det ända du kan få är bögar!” Han skrattade hånande och vände på klacken och gick iväg. 

”okej, den förtjänade jag.” sa jag lågt för mig själv.


 

Jag satt på sängen, väntade, kollade twitter, väntade, kollade facebook, väntade.  Jag tittade på klockan hela tiden och minuterna segade sig fram. Han skulle vara här klockan tre och nu var den fem i.Jag hade inte vart i skolan på hela veckan och mamma hade tyckt det var okej. Jag hade även berättat att Justin skulle komma hit för mamma och hon hade faktiskt blivit glad över det. Att jag hade en pojkvän till och med. Även fast hon var den som hade sagt att jag skulle ge Kevin en andra chans, hon hade aldrig ens gillat honom. Jag hade inte berättat för Justin om slagen men han skulle nog fatta någonting när vi sågs. Mamma hade fått en annan version, att jag hade ramlat och slagit mig. Hon hade köpt det.  ”pliiiiing” mitt hjärta for upp i huvudet och på bara några sekunder var jag nere i hallen och slog upp dörren, jag tittade på honom i inte ens en millisekund innan jag omfamnade honom stort och hårt. Jag drog in hans lukt och salt vatten började rinna från mina ögon. 

”heeeej!” sa jag mot hans axel. Han besvarade kramen minst lika hårt.

”hej!” sa han och kysste mig på huvudet. 

Jag tittade upp på honom och han ryggade lite.

”vad har hänt?” sa han och la försiktigt handen över min kind. 

”jag ramlade..” mumlade jag.

”inte en chans att du ramlade, du kanske kan lura någon annan med det men Is, jag ser att det är något annat, och jag ser något som jag inte vill se” han smekte långsamt min kind med tummen och tittade forskande på mig.

”Kevin.” jag viskade orden och varenda muskel i Justins kropp spändes.

”vad..” Justin fick inte fram ord ur munnen och jag la en hand på hans axel.

”jag var uppkäftig, jag förtjänade det Justin” Justin tittade på mig med en blick som inte går att beskrivas han skakade på huvudet.

”aldrig, ingen förtjänar att bli slagen i ansiktet, när var det?”

”Måndags”

”ingen förtjänar att bli slagen så att man fortfarande är blå nästan fem dagar senare”

”Justin, snälla, glöm det nu. Det är ingen fara med mig, eller hur?” han skakade på huvudet men tittade sedan på mig och log och nickade på huvudet.

”visst, men jag tänker inte släppa iväg dig till skolan om du riskerar att bli slagen varje gång” sa han.

”det kan vi prata mer om” sa jag och kysste honom.

 

”Din mamma ropade för kanske en kvart sen” mumlade han.

”hon kan vänta” sa jag och fortsatte kyssa honom. Vi låg i min säng och efter att han hade tittat runt i mitt rum hade vi hamnat här.

”det är inte snällt, jag måste bete mig bra.” sa han men jag märkte att han inte heller brydde sig så mycket. Men jag hade märkt fel eftersom han reste sig upp och tittade på mig med busiga ögon. 

”kom nu, vi fortsätter sen, nu ska vi äta.” sa han och sträckte ut handen mot mig, jag suckade men tog den och vi gick ner till köket. Precis innan vi klev in i köket böjde han sig ner och kysste mig mjukt och länge. När han släppte mig så var jag omtöcknad och jag stapplade efter honom in i köket. 

”åh, nu kommer ni, maten är i alla fall klar.” mamma skrattade och gick fram till Justin, ”hej, Justin, mycket trevligt att träffas, välkommen!” hon log men till min förvåning var det ett helt äkta leende, hon brukade alltid få klistra på ett leende när hon träffade Kevin. 

”nöjet är på min sida mrs, Warmon!” han log ett bländande leende och jag började fundera på om mamma blev kär i Justin eller något, för hon skrattade ett pinsamt högt skratt. 

”kalla mig Miranda” hon log och vände sig mot maten igen som stod på spisen, hon hade säkert rört ihop någon gryta som Justin i vanliga fall skulle spy åt. Jag hade vart lite orolig om vad Justin skulle tycka åt mitt hem och min mamma, men till min förvåning hade jag glömt allt att oroa sig för när han hade klivit in genom dörren här. 

”så, Justin vart sover du?” frågade mamma när hon började duka fram tallrikar. 

Justin harklade sig och blev lite generad, ”ja, det har vi inte bestämt.” 

mamma nickade, ”okej, det löser sig nog.” hon log mot mig och blinkade töntigt med ögat. 

Vi satte oss vid bordet och mamma serverade en köttgryta som faktiskt luktade gott. 

”så.. ni träffades i Canada?” frågade mamma och smuttade på vinet hon hade hällt upp.

Jag tittade på Justin och han log, ”ja precis.” svarade han artigt.

”men hur?” frågade mamma och skrattade, hon var en så sjukt nyfiken person. 

”jag träffade en tjej på en fotbollsmatch jag hade tagit mig iväg till, River, vi är riktigt bra kompisar nu, hon var och är tillsammans med Justins bästa kompis Chaz, av en ren slump var Justin i Canada samtidigt som mig och vi började träffas genom River och Chaz, så hela lovet spenderade vi tillsammans med en till kille, Ryan, också Justins bästa vän. Sen i slutet av lovet när vi skulle åka, så bestämde vi oss för att försöka bli ett par, jag vet inte om det vad som hände men Justin läkte alla sår och liksom, tog med mig till ett bättre ställe.” jag avslutade förklaringen med ögonen på Justin. Han tog tag i min hand under bordet. 

”så med andra ord är ni jätte kära nu?” skrattade mamma lyckligt. 

”med andra ord så är vi jätte kära.” instämde Justin fortfarande med blicken på mig.

”nåväl, ät nu lite mat i alla fall.”sa mamma och tog en bit av grytan. 

 

 

Jag vaknade med ett ryck och sökte med handen efter Justin, men jag kände ingenting och reste mig upp med ett ryck. 

”oj, godmorgon solstråle!” skrattade Justin som satt i min gungstol i hörnet av rummet. 

”jag trodde du var borta!” sa jag och andades ut.

Justin reste sig upp och satte sig bredvid mig på sängen och kramade mig.

”jag är här älskling.” viskade han och gungade fram och tillbaka.

jag gömde ansiktet i mot hans bröst och andades lugnt för att hämta mig från chocken jag hade fått. 

Justin fick mig att känna mig lugn igen efter kanske tio minuter och tittade in i mina ögon med sina bruna. 

”så, hur mår du? ont i kinden? trött? glad? ledsen?” 

”wow, många frågor mannen!” jag skrattade och han log och kysste mig på huvudet men blev allvarlig igen.

”Isa, jag har saknat dig jätte mycket, men idag måste jag fixa några saker. Klarar du dig?” han höjde på ögonbrynen och log stort.

”självklart, vad ska du fixa?” 

”dra och lyssna på några alternativ på låtar i studion, ha ett liiitet möte med Scooter sen hämtar jag upp dig och så drar vi hem till mig” Jag lyssnade och sedan nickade jag.

”men nu ska vi äta frukost.” tillade han.

Jag drog på mig ett par mjukisar och vi gick ner. 

Jag hittade en lapp på bordet med texten:

”hej gullungar! jag är och pratar med Karim, han är hos Kevin och jag måste få hem honom. GAH! jobbig period för honom antar jag.. puss på er, hör av mig annars ses vi i kväll. /m.” 

Jag gick fram till kylen och drog ut ett juice paket.

”vem är Karim? varför känner han Kevin?” frågade Justin och fick en rynka mellan ögonbrynen. 

”min bror, bästa vänner och går i samma lag” sa jag snabbt och började hälla upp juice.  

”Så det var så ni träffades, Kevin och du..?” frågade han. 

”tjaa, så var det nog. Minns inte typ, var så kääär” jag lipade mot Justin och han sprang genast mot mig med ett busigt leende och omfamnade mig och lyfte upp mig. 

”aaah, släpp mig!” han skrattade högt och sprang till vardagsrummet med mig i famnen. Slängde mig lätt på soffan och lade sig över mig, han hade båda armarna på varsin sida av mitt huvud och tittade på mig. Som vanligt smälte jag av hans ögon.

”jag släpper dig om du ger mig en sak”  han hade ett retsamt leende på läpparna och jag himlade med ögonen och stödde mig på armbågarna så jag nådde upp till hans läppar och kysste honom långsamt. 

”du läser mina tankar” sa han och kysste mig hårdare och vi snurrade lätt runt så att han låg underst. Våra and hämtningar blev mera ansträngda och hans tunga smakade runt i munnen på mig. Jag lade händerna på hans nacke och tryckte honom närmare mig. han drog av sig sin tröja och jag min. 

”Hallå!!” Justin flög av mig och på med tröjan snabbt, jag lika snabbt och sprang till hallen och möttes av mamma.

”hej, stör jag er?” mamma hade ett flin på läpparna som bara mammor kan ha. 

”nej, inte alls, eller jo.. faktiskt ganska mycket. men skit samma, var är Karim?” 

”kommer till maten i kväll, hej Justin.” sa mamma och stack in huvudet i köket där Justin nu stod och hällde upp juice. 

”hej hej” svarade han med ett leende. 

”Justin ska dra nu en stund och uträtta lite ärenden, sen ska vi hem till honom, men vi kommer till maten i kväll.”

”bra.” svarade mamma och försvann in på kontoren. 

Jag gick in i köket. 

”kan vi sova hos dig i natt, vi verkar bli störda så fort vi ska röra varandra” skrattade jag och kramade om honom. 

”undra hur mycket hon såg egentligen..” sa han och rodnade. 

”äsch, gör inget!” Jag tog en stor klunk av juicen tog ett andetag och svepte sedan hela glaset. 

”nu ska jag byta om, följer du med eller ska du hjälpa mamma att diskutera våra romantik scener?” log jag och puttade till honom. 

”båda alternativen är lockande men jag föredrar att se dig utan tröja igen” han skrattade.


Många hade nog förväntat sig en hämnd på kevin efter den lilla misshandeln i förra kapitelt. Men lugna er, jag lovar det kommer! :) Förhoppningsvis får jag upp ett nytt kapitel innan jul, annars GOD JUL!

KOMMENTERA!


Alla fina kommentarer!
Postat av: Lilly

Skriv mer!

2012-12-22 @ 09:29:34
Postat av: Belieber !

Neej meer !! Vill ba att Justin ska slå sönder Kevin, och när du säger att det kommer blir det mer spännande! MER! :)

2012-12-23 @ 01:51:31
Postat av: MEERAAA

MEERRAA LÄGG UPP MEERRR!!!! :)))))))

2012-12-26 @ 20:07:59
Postat av: HEEEYY!

Minns inte, men hade inte hon en syster som var en belieber ?? Har hon och justin träffats ?

2012-12-26 @ 20:11:48
Postat av: Anonym

Asp jag tycker att det är lite tråkigt att du säger att det kommer komma upp ett och att det inte gör det! För liksom jag fattar, du har inte all tid i världen och du har ett liv och inte kan läggs all tid på detta. Men om du skriver att du ska försöks få upp ett innan jul, om du hinner, och det inte kommer ett, då kan jag tycks att det är ok för de e ju jul oh du ska försöka, men sen så ska vi få en julklapp, å har vi det? Nej, så jg tycker inte att du ska skriva att du ska lägga upp ett och sedan inte göra det.. Men ta absolut inte detta som en 'hatkomemtar' för det är det inte, men aja..

2012-12-27 @ 15:38:43

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0