kapitel 11-school again.

Tidigare-

”du, jag gillar dig. Vi borde dejta?” log han.

”varför inte bara kasta sig in i ett förhållande så fort man ser varandra?” log jag och tänkte på oss två. 

Han skrattade och böjde sig över mig och kysste mig långsamt och mjukt.


 

Jag vaknade med hjärtat i halsen av alarmet. Jag slog av det och suckade högt. Varför idag. Men det är bara att ta sig igenom dom sista veckorna av skola nu, men det som var framför mig var sjukt mycket prov och uppsatser. Jag låg efter med typ alla ämnen och mina lärare hade säkert hoppats att jag skulle ha pluggat lite på lovet. Men icke. 

Jag gick andra året på gymnasiet och låg efter. Hur skulle jag klara mig efter sommaren? 

 

Ja suckade en gång till och klev upp från sängen. Jag drog på mig ett par byxor, och en tröja. Jag öppnade datorn och började spela hög musik, kopplade in högtalarna och höjde lite till. Jag sminkade mig lite hårdare än vanligt och kände att jag ångrade att jag hade åkt hem från Kanada, här var jag ensam utan någon att prata med på dagarna. 

Jag saknade Justins ansikte nära mitt, Rivers snack om allt, Ryans stöttande ord varje dag och Chaz som bara var onaturligt trevlig att umgås med. Men samtidigt visste ju inte jag om dom skulle komma ihåg mig i sommar. Jag var väl bara en L.A tjej som egentligen inte betydde något. Jag sköt bort den hemska tanken och lyssnade till musiken. Gungade med i den och tänkte istället på vad som skulle hända i skolan, det var inte heller någon bra tanke och suckade högljutt, det var för mycket just nu. 

 

Frukost var inget att snacka om när skolan började om tjugo minuter och det tog minst en kvart att gå dit. Jag trädde på mig skor för ingenting mer behövdes nu i värmen. Jag drog upp mobilen och såg tre meddelanden. Ett från mamma ett från River och ett från Justin. Jag sparade det bästa till sist och öppnade mammas först.

”hej, ikväll kommer jag hem om ingenting flyttas, mysa lite? vi pratar mera sen. Jag älskar dig och ta dig till skolan!” jag log lite åt messet, men kom i samma sekund på att hon faktiskt inte hade brytt sig om mig i två veckor. Jag fnös till och gick lite snabbare. Jag öppnade Rivers meddelande. 

”hej, skoooola idag, saknar dig för mycket. Jag ska typ träna idag efter plugget. gah, inga kompisar här... blä. Sorry för onödigt tråkigt sms men fan vad jag saknar dig.... xx River.” jag skrattade åt hennes sms men kom på att jag var exakt lika gnällig. Jag bestämde mig för att svara.

”tjena bästiiee! jag har inte heller kompisar och jag har bott här hela livet... it sucks. xx!” 

Nu öppnade jag Justins och det tjöt i hela kroppen. 

”Hej baby, kan inte ens uttala ordet saknar för jag gör mer än så. Är orolig, hitta ingen bättre när jag är borta nu. Dejt på lördag? tusen pussar!” jag tryckte telefonen mot bröstet och suckade djupt. 

 

Jag gick genom korridoren och tittade ner hela tiden, när jag kom fram till mitt vanliga skåp öppnade det och drog ut ett papper från facket högst upp. Vi gick efter vanliga schemat och jag såg att vi skulle ha matte nu. Jag suckade djupt och drog fram matte boken, en penna, linjal och ett sudd. Matte salen låg längst bort i skolbyggnaden och jag låste skåpet och började gå igenom den stora skolan. jag fäste blicken på matte salens dörr och tittade bara på den. Helt plötsligt gick någon in i mig så att jag tappade alla mina saker. 

”fan!” sa jag högt och satte mig på huk och började ta upp sakerna. Jag hörde skratt bakom mig men jag orkade inte bry mig. I den här skolan var folk så, dom skrattade åt andra när dom gjorde bort sig och var glada åt att det inte var dom själva. Dom levde i en plast värld som dom trodde var riktig, jag hade aldrig gillat någon här speciellt mycket men nu efter att ha träffat så fina människor hade jag liksom vaknat upp och fattat att här var alla bara uppblåsta tjock skallar, i alla fall på min skola. 

 

När jag klev in i salen satt alla redan vid bänkarna men ingen lärare syntes till. Jag hoppades på att hitta en tom bänk och det verkade som om jag hade lite tur för det stod en helt tom ensam bänk längst bak i klassrummet, jag la ner sakerna och satte mig, drog upp mobilen. Jag skymde den med handen för att slippa kommentarerna om vad det var för mobil. Jag svarade på Justins meddelande. 

”åh, jag vet inte vart jag ska ta vägen.. matte, har vi samma tidzon? dejt låter underbart, vart? men vi ses väl på fredag? miljoner pussar” 

jag lade ner mobilen igen men bara minuten senare svarade han, det pirrade till i mig. Att vi faktiskt var så nära varandra så vi kunde messa var ju bäst idag. 

”matte, haha, minns inte sist jag hade det på riktigt :P vi ses på fredag, när slutar du? jag kommer kanske vid tre? puss!” 

jag ville bara skratta, klockan tre på fredag. Jag tittade upp på klockan på väggen, 08.12.

Jag himlade  med ögonen. ”102 timmar och 48 minuter exakt tills vi ses..” skrev jag och la ner huvudet på bänken så att pannan vilade mot den. 

”woohooo!! snyggaste paret ju! naaaw, kolla på dom” en röst som kom från längre fram i klassrummet. Jag tittade mot dörren och ser Kevin komma in med handen i Deices, jag tittade snabbt bort igen, men jag visste att jag skulle få höra mycket under dagen som inte var Isadora-vänligt att höra idag. Även fast jag hade kille jag med så högg det i mig. Men det var nog inte det som gjorde så ont, det var nog att Kevin fick nöjet att ha sin tjej här och visa upp henne för mig när min kille satt några land bort och spelade gitarr och sjöng för miljontals tjejer som var kära i honom. 

”eeeen kysss! bara eeen!!! snälla give us the kiss!” skrek en gäll röst.

Jag var bara tvungen att kolla dit och dom kysstes inte, dom hånglade, mitt framför hela klassen, mitt framför mig. Alla skrattade och folk vände sig mot mig och tittade på mig, jag stirrade ner i bänken. 

”WOOOHOOO!!!! SÖTASTE!!!” 

Denice släppte Kevin och skrattade högljutt och fånigt, ”jag ääälskar den här kiillen!!” skrek hon. 

 

Redan vid lunch tiden hade jag helt och hållet tröttnat på dom skrikande töntarna och jag satte mig ensam vid ett ganska litet bord. Åt min mat långsamt och brydde mig inte så mycket vad klockan blev. När jag tittade upp på den så hade vi börjat för en kvart sedan. Fan. Jag lutade huvudet mot händerna och svor för mig själv. Det var två lektioner kvar på dagen, jag funderade en stund och beslöt mig för att gå hem. Det var bild och engelska kvar. Bilden var onödig och engelska hade vi redan haft idag så jag kunde lika gärna skriva hemma. Jag reste mig upp och gick ut från matsalen och bort till mitt skåp. Men när jag kom så nära det att jag kunde se det såg jag att Kevin stod vid det. Han tittade på mig och stod kvar. Jag kom bara närmare och närmare och nu var vi så nära varandra att han kunde börja prata.

”hej” jag tittade på honom och nickade. 

”hur var det i Kanada?” han lät annorlunda, lite mjukare än vanligt. 

”bra antar jag.” svarade jag och försökte låta sur. 

”vad bra, du jag vill bara liksom, det är slut mellan oss va?” jag stannade upp mitt i en rörelse och tittade ut från skåpet jag hade börjat öppna. Jag tittade på honmm och rynkade ögonbrynen.

”ja, om jag inte minns helt fel så har jag sagt det till dig två gånger.”  helt plötsligt kom den gamla Kevin tillbaka och han log ett hån fullt leende. 

”bra, nu är ju du lite ensam och så. Jag ville bara försäkra mig om att du inte kommer tillbaka krypande av ensamhet.” han skrattade högt men nu var det min tur att glänsa.

”åh, nej skulle inte tro det. Jag träffar någon” sa jag enkelt och smällde igen skåpet. 

”ursäkta?!” sa Kevin och höjde rösten en aning. 

”jag träffar någon, eller jag har träffat någon.” 

”jävla fitta, vi har ju knappt gjort slut!” nu märkte jag att han började bli riktigt arg, jag tittade snett på honom. 

”du ska inte säga något. Stick till din hånglande och plastik opererade tant nu” 

det sista sa jag med en betoning på tant. 

”jävla... jävla!!” Han tittade på mig och jag log ett fånigt leende.

”blev du arg nu, hm, så går det när man ligger med alla på en fotbollscup, sorry men JAG tycker det är vidrigt” 

Han blev alldeles röd i ansiktet och innan jag visste vad så slog han till mig på munnen. Jag kände en kletig och varm sörja rinna ur min mun och jag lade snabbt handen för munnen. Han skrattade lågt och slog en gång till, den här gången på käken. 

”så, NU är du i alla fall lite snyggare än förut. DU borde nog operera dig så att ditt gris ansikte inte behöver synas lika tydligt. Du ska nog sticka till din äckliga bög kille, eftersom det ända du kan få är bögar!” Han skrattade hånande och vände på klacken och gick iväg. 

”okej, den förtjänade jag.” sa jag lågt för mig själv. 

 

Alla fina kommentarer!
Postat av: Matilda :)

Men Gud!! Mådde liksom illa när han slog till henne! Jävla svin! Helt dum i huvudet är han ju?! Hatar han!! Han kan bara ta och slänga sig i väggen!!! Men jag hoppas att Justin kommer och säger till han på skarpen och kanske råkar lyfta snabbt på armen så att hans knytnäve råkar hamna rakt på näsan så den bryts!! (Näsan asså) haha men då kommer det ju att stå i media men aja, annars kan ju isa få gå i skola med Justin, elle att hand privat lärare lär ut till henne med :) haha knäpp jag är! Kan inte ens förklara en enkel liten sak :/ hahahah aja annars va de jätte bra! Sorry för att jag inte har kommenterat så mkt men har haft mycket med skolan, inte läxor å så men annat, hänt lite grejs som inte vart så roligt.. Aja men ska försöka klmmentera något på varje kapitel! Kraaaaaaam

Svar: Asså gulle dig Matilda!!! haha, du är för rolig alltså! Jag har lite idéer om skolan och hur Justin ska komma och ge igen. funderar på saken! :) Blir alltid super glad när jag ser att du har kommenterat! För mig är det jätte mycket i skolan, du kan alltid prata med mig ska du veta! känns som vi har blivit online kompisar (om du förstår vad jag menar) kraaaam!!!
Try To Live Without You.

2012-12-15 @ 22:41:28
Postat av: JBIEBZNOVELL

Vi är två tjejer som skriver en fanfiction som handlar om förbjuden kärlek. Melanie - en 17årig tjej med en död mamma och en pappa som misshandlat henne och druckit för mycket sedan mammans död - blir adopterad av Patricia Mallette som är känd som Justin Biebers mamma. Melanie blir Justins syster, men alltsom tiden går utvecklas deras relation till något mer än en vanlig syskonrelation. De känner starkt för varandra men kan knappt erkänna det för sig själva eftersom det vore att ge efter.

Om handlingen låter intressant så kika gärna in på vår blogg http://jbiebznovell.blogg.se och börja läs! Det skulle betyda massor eftersom skrivandet är en väldigt stor hobby för oss båda. Ha det bra :)

2012-12-16 @ 13:16:52
URL: http://jbiebznovell.blogg.se
Postat av: Kajsa Med K

tävling vinn justins bok och parfym!: http://flirtatious.blogg.se/2012/december/tavling-2.html#comment
:)

2012-12-17 @ 18:51:56
URL: http://kajsamedk.blogg.se
Postat av: sara

Hej, gillar du justin Bieber borde du klicka dig in på min blogg, skulle bli jätte glad :D Undrar också om du ska på hans konsert? jätte bra novell btw :D

2012-12-17 @ 19:06:10
URL: http://biebersbaby.blogg.se
Postat av: sara

sv: åh tack så mycket :D

2012-12-18 @ 15:37:16
URL: http://biebersbaby.blogg.se
Postat av: Beliebeeer!

MMMEEEEERR SNÄÄLLAAA undrar vad justin ska göra nu. Slå han raakkt i faceettt! Come on justin, come on ;)

2012-12-20 @ 17:03:54

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0