Kapitel 10-hate to say goodbye

 
 
Tidigare: 

”jag åker över hela världen om det skulle vara så, fast jag bara har ett dygn ledigt” han grep tag om min hand under bordet och jag ville bara gråta, varför hade jag träffat den mest underbara killen i världen, jag var inte hälften så bar som han. Papap verkade också ganska nöjd över svaret och rycket på axlarna. 

”nåja, du är en bra grabb Justin.” en sten lättade från mitt bröst, pappa hade godkänt honom.

 

 

BILD!
 
”han gillade dig” sa jag mellan kyssarna. 

”mm” Justin var mera intresserad av annat just nu än att prata om min pappa. 

jag slutade kyssa honom och tittade in i hans ögon. 

”när ses vi igen?” jag fick viska fram orden för att inte rösten skulle spricka.

”snart.” jag kunde inte tro på hans ord och jag kunde inte längre hålla tårarna inne. Jag snyftade till och Justin kramade mig hårdare. 

”Det är inte så att jag ska dö eller så.” han kysste mig på huvudet och det fick mig bara att bli ännu mera ledsen. 

”jag kommer sakna... sakna det här!” utbrast jag. Jag snörvlade och hostade. 

”jag med, men vi ses snart” sa han men det lugnade mig inte. 

Jag fattade inte, vi hade precis blivit ett par, hur kunde jag vara så ledsen över att vi skulle åka ifrån varandra. Min mag känsla sa att något skulle hända, något skulle förstöra. Jag visste inte vad och antagligen var det det som gjorde att jag blev så ledsen, att vi kanske inte skulle vara på samma sett nästa gång vi sågs. Men jag ville inte att det skulle stämma. Även fast jag visste att Kevin skulle bli ett problem för oss nu när jag kom hem. Men nu ville jag bara lägga min energi på att få så mycket av Justin så att det skulle räcka ett tag, om det var möjligt.

Jag lugnade mig en aning men när jag tittade på honom smärtade det igen.

”när måste du åka?” frågade jag med brusten röst.

”om någon timme, tre kanske” han satte sig på sängen och jag satte mig bredvid honom, la mitt huvud mot hans axel och blundade. Jag ville försvinna, långt bort med Justin.

Det plingade plötsligt till i min 60-tals telefon. Jag drog upp den och såg en text lika liten som en mygga på skärmen, ”nu kommer ni hit. Sörj med oss istället, xx River” Jag reste mig upp och sträckte ut handen mot Justin han tog den glatt och vi gick ut i köket.

”River?” frågade han på vägen, jag nickade bara. 

Mina ögon måste vara röd kantade eftersom pappa såg förvånat på mig när vi kom in i köket. 

”och?” frågade han. 

”tja... Justin åker snart, vi ska hem till Riv och fortsätta sörja” 

”middag om några timmar, jag förväntar mig att du kommer.” jag nickade. 

 

”Men vad hände när Ryan vaknade?” frågade jag River när vi satt i hennes kök och åt glass. Killarna var mitt uppe i ett tv spel och hade ingen tid med oss. 

”det var inget mot hur det var när alla hade stuckit, du skulle sett henne, hon skrek verkligen på mig. Men hon insåg ganska snart att vi inte hade druckit och vart lite lugnare” River skrattade lite förskräckt. 

”ja men, Justin och jg hade tänkt ligga lite lågt med allt, det första som händer är att Isac stapplar in på rummet när vi ligger i sängen och gör inte det du tror men ändå barn förbjudna saker.” jag skrattade och River slog sig för munnen och gav ifrån sig ett litet ljud. 

”men pappa hade redan fattat, men ändå, jag skämdes ihjäl!” 

”men usch, jag kommer sakna dig och dina små problem!” sa River och stämningen sänktes lite.

”åh, du får komma till L.A i sommar, jag ska bara avlida några veckor till med snobbarna, sen kan du komma, ta med Chaz och Ryan också” hon nickade glatt.

”Deal!” 

Jag kände ett par armar runt min midja och när jag vände mig om träffades jag av två läppar mot mina. Jag besvarade kyssen och glömde genast bort att våra vänner satt runt bordet. Justin avslutade kyssen och viskade i mitt öra. 

”jag måste gå” det for en ilning genom kroppen, nej. inte nu. 

”nej, inte nu. Snälla” Jag fick kämpa hårt för att hålla inne tårarna.

”följ med hem till mig då. Där ska jag möta upp Dan, han är ändå sen säkert, du kan bara följa med dit.” han uttalade orden långsamt och jag nickade. 

”jag följer med dit” sa jag och Justin kramade mig. 

Vi sa hej då till River, Chaz och Ryan, jag kramade River länge och hårt, jag skulle sakna henne. 

”sms:a, ofta!” sa jag till henne precis innan vi skulle gå. 

”deal!” jag log mot alla tre och kramade sedan Ryan och Chaz.

 sedan gick Justin och jag ut till bilen.

 

Vi satt med en kalender framför oss, vi skulle se lite vad Justin skulle göra framöver. 

”men jag kan ju komma till nästa helg en snabbis, jag kan ju bo i mitt hus i L.A?” han hade haft rätt om att Dan skulle komma försent så vi tog tillfället i akt och planerade lite. 

”det blir bra, sen ska du iväg på en Award?” jag tittade ner i blocket och han nickade långsamt och skrev in lite saker. 

”ja, så jag kan komma hem kanske tre dagar efter det igen, men det är sen, då ska jag bort i tre veckor på en mina turné kan man säga” Han suckade en tung suck och jag bet mig i läppen, tre veckor. 

”men sen blir jag faktiskt ledig, om det inte kommer in något i mellan det, vilket det säkert gör. men jag kommer hem i alla fall en vecka”  sa han.

”Ja, det kommer bli tufft, men det är ju ett tag till dess...” sa jag med en tung suck. 

”det går nog bra” sa han och la armen om mig. 

Vi satt i köket hos Justins morföräldrar och dom satt i vardagsrummet. Jag kysste honom på läpparna och i samma sekund plingade det på dörren. Jag hörde Bruce gå mot dörren.

”tjena Dan, kom in, åh, jaha.. det får bli en annan gång då. ja så klart Isadora är här också” 

Jag fortsatte kyssa honom och Justin la en arm till runt mig. Känslorna i mig var blandade men när hans tunga mötte min så fanns inget annat än han och jag. Jag tryckte mig närmare honom om det ens var möjligt att komma närmare. 

”oj, jag visste inte ens att du hade en tjej Justin!” jag slog upp ögonen och såg en ganska kort kille med axel långt hår. 

”men det har jag Dan, du stör liiite kan man ju säga” sa Justin lite retsamt. 

”du jag ville inte störa er, jag hade kunnat leva utan den där synen, men vi har typ en timme på oss nu” han flinade brett mot oss och sträckte fram handen mot mig. 

”Dan Kanter, gitarrist till Justin” jag log mot honom.

”Isadora Warmon” han nickade långsamt och log fortfarande lika stort. 

Justin suckade tungt. 

”nu måste jag åka, vi ses snart igen. Till helgen!” han såg sorgsen ut och jag fick en klump i magen. 

”jag saknar dig redan Justin...” sa jag lågt och han la en arm om mig. 

”ring mig så fort något händer så kommer jag, bara någon kollar lite konstigt på dig kommer jag” han log mot mig och blinkade med ena ögat. 

”nja, jag ska bara hälsa på alla mina killar där hemma först” skojade jag, Justin rynkade på näsan och fattade skämtet.

”jag är klart hetast av alla” 

”ha! njaaaa.... det vet jag inte.” 

Vi stod nu vid dörren och skulle skiljas åt, jag skulle gå hem till pappa och sen inte se honom på en vecka igen. Jag hoppade i skorna och tittade in i Justins bruna ögon. 

”hejdå, kul att lära känna dig” sa jag och la huvudet på sned. 

”du, jag gillar dig. Vi borde dejta?” log han.

”varför inte bara kasta sig in i ett förhållande så fort man ser varandra?” log jag och tänkte på oss två. 

Han skrattade och böjde sig över mig och kysste mig långsamt och mjukt.


Ett så kallat mellan kapitel som igentligen inte behövs. Men jag tycker inte om att hopa i tiden och ville visa hur mycket känslor Isa och Justin har fått för varandra. Men jag lovar er att snart händer det grejer. HÅLL I ER! 

 


Alla fina kommentarer!
Postat av: My

Okej nu är jag lite jobbig :) men du måste uppdatera oftare jag älskar att läsa din novell, jag läser även om jag e med kompisar så snälla uppdatera !! :D :D

Svar: haha! tack tack tack!! :) jag försöker skriva så mycket jag kan!! Tipsa gärna dina kompisar också! ;) kram!
Try To Live Without You.

2012-12-12 @ 19:10:25
URL: http://www.juustiiinbieber.bloggplatsen.se
Postat av: Belieber

Jättteee braaa, men isas syster som är en Belieber har inte träffat Justin än, hon borde få göra deet

2012-12-13 @ 09:57:16
Postat av: Väggblomman.

Sugen på lite ny fanfiction läsning? Första kapitlet kom ut i natt efter många om och men.

BELIEVETHIS.blogg.se

Ha en trevlig decemberdag! :)

2012-12-14 @ 16:31:14
URL: http://believethis.blogg.se

Skicka din gulliga kommentar här:

Ditt vackra namn:
vill du bli ihågkommen?

din härliga E-mail adress: (publiceras ej)

Bloggadress (så jag kan kolla din blogg):

Här skriver du din åsikt:

Trackback
RSS 2.0